אדם שלא שמע קריאת פרשת 'זכור', האם מחוייב (ויוצא ידי חובה) – בשמיעת קריאת 'ויבוא עמלק' ביום הפורים או לא?
אדם שלא שמע קריאת פרשת 'זכור', האם מחוייב (ויוצא ידי חובה) – בשמיעת קריאת 'ויבוא עמלק' ביום הפורים או לא?
מי שלא שמע פרשת זכור, מחוייב (מספק דאורייתא לחומרא – אם קריאתה מן התורה) – לשמוע פרשת 'ויבוא עמלק' בפורים, ויוצא בה ידי חובתו.
אמנם את תקנת חכמים לקרוא לפני פורים פרשת מחיית עמלק לא קיים. אמנם את עצם הזכירה לא הפסיד ויכול להשלימו בפורים.
וכמו שכתב המגן אברהם (סימן תרפה): אטו מי כתיב בתורה שיקראו דוקא בשבת זה, אלא שחכמים תקנו בשבת זו הואיל ושכיחי רבים בבה"כ, וסמוך לפורים כדי לסמוך מעשה עמלק למעשה המן כמ"ש הלבוש, וא"כ כששומע בפורים פרשת ויבא עמלק – נמי זוכר מעשה עמלק ויוצא י"ח. וכ"ה ברא"ם סי' ב'.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.