• אודות דעת
  • יצירת קשר
  • רשימת תפוצה
  • תרומה
  • Facebook
  • Google+
  • YouTube

                    :ASK THE RABBI

דעת – לימודי יהדות באור החסידות
  • שו"ת
    • שו"ת משפחה
    • שו"ת מודעות
    • שו"ת חסידות
    • שו"ת הלכה
    • שו"ת אמונה והשקפה
    • מקבצי שאלות
  • מודעות עצמית
  • זוגיות
  • משפחה והורות
  • סדרות
    • סדרת התניא
    • סדרת התפילה
    • סדרת המשך תער"ב
    • סדרת סוד המחשבה
    • דרכו של הבינוני
    • המשך תער"ב כרך א
    • המשך תער"ב כרך ב – 1
    • המשך תער"ב כרך ב – 2
    • ביאורים בשער הביטחון
    • פרשת השבוע
      • ספר בראשית
      • ספר שמות
      • ספר ויקרא
      • ספר במדבר
      • ספר דברים
  • קבלה וחסידות
  • מעגל השנה
    • תשרי
    • חשון
    • כסלו
    • טבת
    • שבט
    • אדר
    • ניסן
    • אייר
    • סיון
    • תמוז
    • אב
    • אלול
    • מעגל השנה כללי
  • חנות
    • עוד
      • אירועים
  • קורסים
    • שידורים חיים
  • שו"ת
    • שו"ת משפחה
    • שו"ת מודעות
    • שו"ת חסידות
    • שו"ת הלכה
    • שו"ת אמונה והשקפה
    • מקבצי שאלות
  • מודעות עצמית
  • זוגיות
  • משפחה והורות
  • סדרות
    • סדרת התניא
    • סדרת התפילה
    • סדרת המשך תער"ב
    • סדרת סוד המחשבה
    • דרכו של הבינוני
    • המשך תער"ב כרך א
    • המשך תער"ב כרך ב – 1
    • המשך תער"ב כרך ב – 2
    • ביאורים בשער הביטחון
    • פרשת השבוע
      • ספר בראשית
      • ספר שמות
      • ספר ויקרא
      • ספר במדבר
      • ספר דברים
  • קבלה וחסידות
  • מעגל השנה
    • תשרי
    • חשון
    • כסלו
    • טבת
    • שבט
    • אדר
    • ניסן
    • אייר
    • סיון
    • תמוז
    • אב
    • אלול
    • מעגל השנה כללי
  • חנות
    • עוד
      • אירועים
  • קורסים
    • שידורים חיים
דעת – לימודי יהדות באור החסידות
  • שו"ת
    • שו"ת משפחה
    • שו"ת מודעות
    • שו"ת חסידות
    • שו"ת הלכה
    • שו"ת אמונה והשקפה
    • מקבצי שאלות
  • מודעות עצמית
  • זוגיות
  • משפחה והורות
  • סדרות
    • סדרת התניא
    • סדרת התפילה
    • סדרת המשך תער"ב
    • סדרת סוד המחשבה
    • דרכו של הבינוני
    • המשך תער"ב כרך א
    • המשך תער"ב כרך ב – 1
    • המשך תער"ב כרך ב – 2
    • ביאורים בשער הביטחון
    • פרשת השבוע
      • ספר בראשית
      • ספר שמות
      • ספר ויקרא
      • ספר במדבר
      • ספר דברים
  • קבלה וחסידות
  • מעגל השנה
    • תשרי
    • חשון
    • כסלו
    • טבת
    • שבט
    • אדר
    • ניסן
    • אייר
    • סיון
    • תמוז
    • אב
    • אלול
    • מעגל השנה כללי
  • חנות
    • עוד
      • אירועים
  • קורסים
    • שידורים חיים
  • שו"ת
    • שו"ת משפחה
    • שו"ת מודעות
    • שו"ת חסידות
    • שו"ת הלכה
    • שו"ת אמונה והשקפה
    • מקבצי שאלות
  • מודעות עצמית
  • זוגיות
  • משפחה והורות
  • סדרות
    • סדרת התניא
    • סדרת התפילה
    • סדרת המשך תער"ב
    • סדרת סוד המחשבה
    • דרכו של הבינוני
    • המשך תער"ב כרך א
    • המשך תער"ב כרך ב – 1
    • המשך תער"ב כרך ב – 2
    • ביאורים בשער הביטחון
    • פרשת השבוע
      • ספר בראשית
      • ספר שמות
      • ספר ויקרא
      • ספר במדבר
      • ספר דברים
  • קבלה וחסידות
  • מעגל השנה
    • תשרי
    • חשון
    • כסלו
    • טבת
    • שבט
    • אדר
    • ניסן
    • אייר
    • סיון
    • תמוז
    • אב
    • אלול
    • מעגל השנה כללי
  • חנות
    • עוד
      • אירועים
  • קורסים
    • שידורים חיים
ראשי » סדרות » סדרת המשך תער"ב » המשך תער"ב כרך ב - 2 » שיעור 19 כרך ב, המשך תער"ב, ב' מדרגות בבחי' המלכות

שיעור נוסף של הרב ערד בסדרת השיעורים של המשך תער"ב והפעם על המדרגות השונות בספירת המלכות.

סיכום: התהוות עולמות בי"ע ע"י מלכות דאצילות: בהתחלה האור עבר את הצמצום הראשון ומתצמצם לחלל פנוי, חדירת אור הקו את החלל הפנוי והתלבשות האור בכלים דאצילות (חב"ד חג"ת נה"י דאצילות) שזה בח' מיעוט והתעלמות האור ע"י הכלים, השלב הבא התלבשות האור במלכות דאצילות בח' ארץ, שלב אחרון התלבשות בפרסא בבח' ים. כנודע הצמצומים הם דרך העולמות שזהו ע"י הכלים שאין זה העלם ממש, שכידוע שהכלים דעם היות שמעלימים על האור ה"ה ג"כ מגלים את האור וזה בח' התעלמות ומיעוט. הגילוי הוא ע"י שהכלים מעלימים על פנימי' ועצמי' האור ומגלים את חיצוני' האור. ע"י שהאור מאיר בגילוי בהכלי בזה הוא יכול להעלים עליו, דהאור שאינו מאיר בהכלי שאינו מתקבל הכלי אינו יכול להעלים עליו והוא האור המקיף שאינו מתעלם ע"י הכלי. ומ"מ הצמצום ע"י הכלים הוא בחי' העלם יותר מבחי' הצמצום הראשון לבד, לפי דע"י הצמצום לבד נמשך האור כמו שהוא בעצם משא"כ ע"י הכלים מתעלם מהות עצמו שהרי מתקבל כבר לפי מהות הכלי. ויובן זה עד"מ בהשפעת השכל דמשפיע למקבל שאינו דומה השכל שנמצא אצל המשפיע כמו שנמצא אצל המקבל שאפילו אצל המשפיע נמצא כבר מצומצם ומסודר חיצוני' השכל אצל המשפיע לכמו שהוא כשמלבישו באותי' ועניני' והסברים שמשפיע אל המקבל, לפי דכמו שהוא אצל המשפיע הרי מאיר בו בחי' הפנימי' בח' עצם ומהות האור, והמקבל בההתעלמות דרך הכלים (חב"ד חג"ת נה"י) אין האור מאיר כמו שהוא בעצם ומ"מ ה"ז גילוי אור. וכמו"כ יובן בבחי' כלי דמלכות דבחי' מל' שבכל ספי' הוא בחי' כח הגילוי ובחי' המציאות של הספי', וכמו שהיא בבחי' פרצוף בפ"ע ה"ה בבחי' גילוי להיות בבחי' מקור כו', הרי כ"ז אינו בחי' התעלמות האור ממש כו', וכנודע דבמל' יש ב' מדרי' בחי' ים וארץ דים הוא בחי' פרצוף הפנימי דמל' שכונסת בתוכה האורות דאצי' וכמשנת"ל בענין כנס"י ובזה מתעלמים האורות דאצי', ויש פה שני עיניינים מקבלת וכונסת. שמקבלת זה בבח' מפנימה את המהות ומתכללת עם העצם ובכך מקבלת את חיותה, וכונסת שלא ממש מקבלת עד הסוף ולא מתכללת עם העצם, ונותן לכך את משל המתרגם שלא ממש צריך להפנים את דברי הרב לעצמו אלא רק להעביר אותם הלאה לעם, הרי כ"ז הוא בחי' גילוי האור ושבזה(במתורגומן) הוא מתעלם. ומ"מ התעלמות האור ע"י המל' הוא יותר מההתעלמות שע"י הכלים כו', והוא מפני שהמל' היא בבחי' נבדל ע"כ הגילוי שבה אין זה כבר בבחי' גילוי ממש. שהספי' שלמעלה הן בבחי' קירוב שהאור מאיר בהם יותר, בגילוי ממש, היינו שמתקבל בהכלי בבחי' פנימי' , משא"כ בחי' המל' להיות בבחי' ריחוק יותר. וזהו שהמל' כונסת בתוכה שאין זה שמקבלת בתוכה לעצמה בפנימיותה להיות לה גילוי האור כו', אלא שענין כונסת בתוכה הוא רק שהאור כנוס בה (בבחי' נבדל ממנה) לא שמקבלת בתוכה ופנימיותה ממש להיות לה גילוי האור כו', וע"כ התעלמות המל' הוא ביותר והיינו שהיא משנה את האור וכמו עד"מ הלבנה שאור השמש משתנה בה הרי אור הלבנה אינו כמו אור השמש כו',דעז"נ כי שמש ומגן ה' אלקים הרי ע"י המגן ונרתק אינו משתנה אור השמש , וה"ז כמו ההפרש בין השפעת השכל ע"י עניני הסברים לכמו ההשפעה ע"י משל, דע"י הסברי השכל מסביר ומבאר הענין הגם שזהו העלם כנ"ל מ"מ אין האור משתנה בזה, משא"כ בהתלבשות השכל במשל שזהוא אור שכל עמוק יותר שא"א להבין ע"י ההסברים מלבישים אותו במשל שעי"ז יבין אותו שזה כעיניין הפרסא שהאור מתעלם לגמרי כאותי' לא מסודרות.

  • 40 שנה לשיחה המיוחדת: הושלמה סידרת הביאורים על כרך א' בהמשך תער"ב40 שנה לשיחה המיוחדת: הושלמה סידרת הביאורים על כרך א' בהמשך תער"ב
  • בדיוק לפני 40 שנה: הרבי מודיע על הדפסת המשך תער"בבדיוק לפני 40 שנה: הרבי מודיע על הדפסת המשך תער"ב
  • שיעור 19: ספר תער"ב – כרך א' – להתלבש בבח' פנימישיעור 19: ספר תער"ב – כרך א' – להתלבש בבח' פנימי
  • כרך ב בתער"ב – שיעור מס' 2 – סוד השלהבת שבגחלתכרך ב בתער"ב – שיעור מס' 2 – סוד השלהבת שבגחלת
  • הילולת הרש"ב – שיעור ראשון בכרך ב בהמשך תער"בהילולת הרש"ב – שיעור ראשון בכרך ב בהמשך תער"ב
  • שיעור 21: ספר תער"ב – כרך א – עיבור יניקה ומוחין – עמוד תקטזשיעור 21: ספר תער"ב – כרך א – עיבור יניקה ומוחין – עמוד תקטז

השארת תגובה

ביטול

קטגוריות באתר
מאמרים
אודיו
וידאו
חנות
סדרות
מושגים
הרשמה לניוז לטר
עגלת קניות
נושאים ב "שאל את הרב"
שו"ת משפחה והורות
שו"ת מודעות
שו"ת חסידות וקבלה
שו"ת הלכה
clir
שו"ת אמונה והשקפה
daat m - logo-s-grey

אתרי דעת נוספים
אתר הקורסים - דעת ותבונה
אתר מרכז דעת והישיבה


חברים שלנו
הללויה  
דעת ותבונה – יהדות באור החסידות והקבלה
אתר האינטרנט "דעת - יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד - ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה - לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.
צור קשר
קטגוריות
אב אדר אודיו אייר אירועים אלול ביאורים בשער הביטחון דרכו של הבינוני המשך תער"ב כרך א המשך תער"ב כרך ב - 1 המשך תער"ב כרך ב - 2 וידאו זוגיות כללי כסלו כתבת הבית לחיות עם הזמן והפרשה מאמרים מודעות עצמית מעגל השנה מקבצי שאלות משפחה והורות ניסן סדרות סדרת המשך תער"ב סדרת התפילה סדרת סוד המחשבה סדרת תניא סיון ספר במדבר ספר בראשית ספר ויקרא ספר שמות פרשת השבוע פרשת שבוע קבלה וחסידות שבט שו"ת שו"ת אמונה והשקפה שו"ת הלכה שו"ת חסידות שו"ת מודעות שו"ת משפחה תמוז תשרי
Created by Jewtech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס