שלום הרב, האם יש עניין לישון בציצית בלילה?, כי הרי לילה לאו זמן ציצית שכתוב בתורה "וראיתם אותו", בזמן שיכולים לראות ולא בזמן שהוא חושך – בלילה, ולכן אנו קוראים למצות ציצית מצות עשה שהזמן גרמא כי בלילה פטורים מציצית ולכן נשים פטורים ממצות ציצית.
שלום הרב, האם יש עניין לישון בציצית בלילה?, כי הרי לילה לאו זמן ציצית שכתוב בתורה "וראיתם אותו", בזמן שיכולים לראות ולא בזמן שהוא חושך – בלילה, ולכן אנו קוראים למצות ציצית מצות עשה שהזמן גרמא כי בלילה פטורים מציצית ולכן נשים פטורים ממצות ציצית.
מנהגינו לישון בלילה עם ציצית. הצמח צדק [פס"ד ג'] כותב שלפי דיעה אחת גם מקיימים מצוה מן התורה כשישנים עם ציצית בלילה עם בגד של יום.
בגד יום [כמו ציצית] אם לובשים אותו בלילה לדיעה אחד גם מקיימים המצוה מן התורה.
בגד לילה [כמו סמיכה וסדינים וכרים] בלילה, פטור לכל הדיעות [ולכן מצוות ציצית הוא מצות עשה שהזמן גרמה ונשים פטורות]
בגד לילה [סמיכה וסדינים] ביום, יש דיעה שחייב בציצית.
אדמור הזקן בשו"ע [יח ה'] כותב שלפי זה היו צריכים לשים על הסמיכות ציצית שהרי אדם קם אחר שכבר האיר היום, (עיין שם ההמשך), ובסופו של דבר אדמו"ר הזקן מציע לעגל אחד מהזויות של הסמיכות [של צמר, ובסידור הוא פוסק על כל סוגי סמיכות] בכדי שלא יהיה חייב לשים עליהם ציצית
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.