עוד מעט מגיע חנוכה ורציתי לשאול בנוגע לתפילת הלל. אדם שהגיע לבית כנסת והציבור אומרים הלל האם צריך להגיד איתם ביחד או שצריך להגיד על סדר התפילה?
עוד מעט מגיע חנוכה ורציתי לשאול בנוגע לתפילת הלל. אדם שהגיע לבית כנסת והציבור אומרים הלל האם צריך להגיד איתם ביחד או שצריך להגיד על סדר התפילה?
בשו"ע אדה"ז (סי' תפ"ח סעיף ג') פוסק שמי שאיחר לבית הכנסת ולא התפלל שחרית והציבור עומדים בהלל, יאמר הלל עם הציבור: "ומצווה מן המובחר לקרותו עם הציבור מיד אחר תפלת שחרית, כדי שיענה עמהם הודו ואנא אחר הש"ץ ואם בא לבית הכנסת אחר שהתפללו הציבור שחרית ועומדים לקרות ההלל, והוא לא התפלל שחרית, יש מי שאומר שאם אין לחוש שמא יעבור זמן קריאת שמע, טוב לו שיקרא תחלה הלל עם הציבור ואח"כ יתפלל.."
בשערי הלכה ומנהג (ח"ב סי' קע"ה) מביא שרבותינו נשיאינו לא הפסיקו כשהתפללו באריכות בשבת, אבל ביו"ט גמרו עם המניין להגיד הלל ביחד עם הציבור: "במ״ש אודות אמירת הלל לפני התפלה — הוראה בפירוש לא שמעתי בזה, אבל מסופר בפי חסידים, שאף שרבותינו נשיאינו בתפלת שבת היו מאריכים בתפילה אפילו כמה שעות לאחרי גמר הציבור את תפלתם, הנה ביום טוב היו מסתדרים באופן לגמור תפלת השחר עם הצבור ולאמר הלל עמהם…"
בפשיטות יש לנהוג, שכשלא מתפללים בעבודה צריכים לנהוג כמו שכתוב בשו"ע – לאמר הלל יחד עם הציבור.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.