נושא: שידוכים

השתדלות נכונה לשידוך

כיום אני בת 24, ועדיין לא מצאתי את זיווגי. אשמח לקבל תשובה לנק' שלהלן: א. כשמדברים על ההשתדלות שצריכים לעשות למציאת הזיווג, מה זאת אומרת השתדלות? מה נכלל בגדר השתדלות? לרצות להתחתן? לצאת לפגישות? או אולי להשתדל להיראות טוב ליד השדכניות?

ב. כשאני נמצאת במצב כזה שעדיין יש לי בחירה כביכול (כי באמת הכל מכוון מאיתו ית') לבחור את הבעל שלי, עד כמה אפשר/כדאי לקחת בחשבון את הכח של האישה לשנות-להרים אותו? (מבחינה רוחנית) עד כמה אני יכולה להסתמך על הכח של האישה שאם נלמד ביחד או איכשהוא (איך?) בחכמה או בערמה הוא יושפע מהאווירה שאצור אז זה ישתנה?

לגבי השאלה הראשונה – השתדלות פירושה לעשות כל מה שניתן בדרך הטבע. זה כולל את כל מה שהזכרת. וזה כולל גם כן, חיזוק הבטחון עצמי (שמתחזק בין השאר בחיזוק הביטחון בה'), וכן  גישה נכונה לעניין בכלל, לחשוב היטב מה את מחפשת, בהסתכלות של עין טובה מבלי נטיות לקיצוניות, לבדוק מה מתאים, וכו'. לגבי השאלה השניה – אם ניתן לסמוך על חוזק האשה וכו' – באופן כללי ההסתכלות צריכה להיות, שכפי שהבן זוג נמצא כרגע, כך הוא ישאר. אין לסמוך ולצפות לשינויים שיבואו אחר כך בגלל השפעתך או השפעה ממקום אחר, אלא לדעת איפה הבחור נמצא כרגע, ולהחליט האם זה מתאים לי כפי שהוא עכשיו, מתוך מחשבה שהוא כך ישאר. אמנם יתכן שאדם ישתנה לאחר החתונה, אבל לא מתחתנים מתוך מקום של לחנך ולהשפיע. אמנם יש להסתכל כנ"ל מתוך עין טובה, לדעת שאין שלימות בעולם, להשים את הדגש על העניניים העיקריים ולא על הטפלים, אך לא מתוך מקום שזה ישתנה בעתיד – אלא כפי שהוא – ככה אנו מקבלים אותו ללא ציפיות. בהצלחה רבה ובשורות טובות

מקורות