נושא: כשרות

בדיקת חומוס יבש

איך בודקים חומוס יבש? יש הבדל בין הארץ לניו יורק?

אריזות שחתום עליהם שהחומוס נקי בחותמת מכשרות מהודרת, אם הוא ארוז בוואקום והאריזה אינה פגומה וכמובן שהיא עדיין סגורה, לא צריך לבדוק אלא אם כן בולט דבר חשוד.

אם האריזה פגומה או לא בדוקה, ראשית יש לבדוק באופן כללי שאין סימני נגיעות מובהקים, כאבק לבן או קורי תולעים וכדומה בתוך האריזה, אם אכן מוצאים דבר כזה יש לזרוק את כל החבילה מכיון שיהיה מאוד קשה לבדוק כראוי.

לאחר מכן, יש להרתיח החומוס ולהשאירם במים החמים משך כשלש שעות או במים פושרים משך 8-12 שעות, ואז לבדוק על משטח או על היד את הגרגירים, בכל צדדיו: אם רואים חור, או שקיפות או כתמים שדומים לסימני נגיעות יש לזרוק הגרגרים הבעיתיים (מצוי גם כתמים שאינם מהווים סימני נגיעות). יש לציין שהקליפה הדכה שמעל מחומוס מסתירה היטב את החרק או התולעת שנמצאת בתוך החומוס, ולכן יש לבדוק בתשומת לב מיוחדת.

לגבי שאלתך השניה, נכון שיש הבדלים בין המדינות השונות, זה תלוי בהרבה דברים, אופן הגידול, לחות, וכו' אבל קשה לקבוע מסמרות, לכן אם לא יודעים שהאריזה בחזקת נקי מתולעים ויש על כך חותמת כשרות או רב הבקי בדינים אלו המאשר שאין חשש ניתן להשתמש ללא בדיקה, כנ"ל, אם אין סימנים בולטים חשודים, אבל בלי זה יש לבדוק כאמור.

מקורות