נטילת ארבעת המינים בסוכה.

מהו הטעם לנטילת ד' מינים בתוך הסוכה דווקא?

לגבי לולב נאמר 'ולקחתם לכם ביום הראשון' – המצווה של נטילת לולב חלה בגלל שזהו יום הראשון של חג הסוכות. ומזה מובן ש'זמן המצווה' ו'שם המצווה' של נטילת ארבעת המינים חלים דווקא ביום הראשון. דהיינו: קדושת חג הסוכות היא זו שגורמת להם את החיוב ואת שם המצווה, כי כל עניינו של חג הסוכות נוצר דווקא מצד זה שישנו ציווי בימים אלו 'בסוכות תשבו' –


ומכיוון ששלימות החג היא דווקא שיושבים בסוכה בפועל – כן הוא שעושים את נטילת הלולב בתוך הסוכה (אין עניינה רק מצד 'תשבו כעין תדורו', אלא) מוסיפים ל'שם וקיום המצווה' של מצות לולב עצמה – עושים אותה כמצווה מן המובחר. אז מתווספת מעלה ושלימות בנטילת הלולב. (כן הוא גם לגבי מנהג חב"ד שמהדרין לאגוד את הלולב בסוכה בערב יום טוב) (לקו"ש אמור חכ"ב ב ס"ג – ח. הערה 55)

מקורות